S'identifier S'abonner La Une Le fil info Le journal Podcasts Se connecter Mon compte Newsletters Boutique La Une Fil info Le journal BonSoir La boutique du Soir Les voyages du Soir Les jeux du Soir Services Météo Bourse Programmes télé Oeuvres du Soir Nécrologies Annonces immobilières Podcasts Vidéos La Une Vidéos Arte Europe, l’hebdo The Explorers Opinions La Une Opinions Débats et idées Chroniques Editos Cartes blanches Kroll Politique Société La Une Société Enseignement Santé Régions Monde La Une Monde France Union européenne Etats-Unis Afrique Asie-Pacifique Economie La Une Economie Entreprises Consommation Mobilité Mon argent Agriculture Emploi Énergie Le Soir Immo Sports La Une Sport Football Tennis Cyclisme Jeux olympiques Basket Sports moteurs Hockey Athlétisme Autres sports Les résultats en direct Culture La Une Culture Cinéma Musique Scènes Livres Arts plastiques Marché de l'art Mode Médias MAD Planète La Une Planète Climat Pollution Biodiversité Agriculture Médias & Tech Santé Régions La Une Régions Bruxelles Brabant wallon Hainaut Liège Namur-Luxembourg Wallonie LéNA Repensons notre quotidien Dossiers Grands formats Grands entretiens Se déconnecter
Votre compte
Gérer mon compteJe m'abonneGérer mes invitésJ'offre un abonnementNewslettersBonSoirNous contacterDéconnexion

Waarom Fairebel dé favoriete melk van ouders werd

Gepubliceerd op 09/09/2025 16:36
image - Waarom Fairebel dé favoriete melk van ouders werd

Wanneer een eenvoudige chocomelk een vaste waarde wordt.

Heb je kinderen? Dan is de kans groot dat ze je al eens om een chocomelk hebben gevraagd. En de laatste jaren wint één specifiek formaat terrein in frigo’s en rugzakken: de chocomelk van Fairebel.

Maar wat verklaart dat succes? We vroegen het aan verschillende ouders, allemaal enthousiast over dit eerlijke, lokale en bewuste product.

Ouders aan het woord

"Ik heb het toevallig ontdekt in de supermarkt," vertelt Sophie, mama van drie. "Sindsdien staat het altijd in de frigo. Het formaat is ideaal, de smaak is een succes bij kinderen, en vooral: ik weet dat ik boeren van bij ons steun."

"Ik ben leerkracht en zie enorm veel ultrabewerkte producten voorbij komen in de lunchboxen van mijn leerlingen," zegt Karim, papa van een dochter van zes. "Deze chocomelk smaakt echt, niet chemisch. En het Fairebel-logo herken ik nu ook op andere producten."

Deze getuigenissen tonen dat de band met het merk verder gaat dan enkel smaak. Het gaat ook over concrete waarden: traceerbaarheid, steun aan lokale producenten en eerlijkheid.

Waarden en formaten die aanspreken

De kracht van Fairebel is een eenvoudig maar kwalitatief product in een formaat dat perfect past bij het gezinsleven. Geen overbodig plastic, een recycleerbare verpakking, een duidelijke uitstraling, en vooral: een smaak die doet denken aan warme chocomelk van vroeger.

Maar Fairebel is meer dan een melkproducent: het is een Belgische coöperatie, opgericht door boeren die kozen voor een eerlijker, menselijker en duurzamer model.

Achter elk Fairebel-product zitten families van lokale boeren die een eerlijke prijs krijgen voor hun werk. De coöperatie werkt buiten de klassieke zuivelindustrie en zet de producenten centraal, met als doel hen opnieuw de controle te geven over hun beroep.

En het engagement stopt daar niet: Fairebel gebruikt ook Fairtrade-gecertificeerde cacao in zijn chocoladeproducten, zoals de chocomelk. Dat betekent dat niet alleen Belgische producenten eerlijk worden betaald, maar ook kleine cacaoboeren in het Zuiden.

Dankzij het Fairtrade-label krijgen deze producenten:

  • een gegarandeerd minimuminkomen, dat hen beschermt tegen prijsschommelingen op de wereldmarkt,
  • een ontwikkelingspremie, te investeren in gemeenschapsprojecten,
  • begeleiding naar duurzamere landbouwpraktijken.

Wie voor Fairebel kiest, steunt dus een samenhangend project, zowel lokaal als internationaal, dat mens en planeet centraal zet. Een inspirerend model van eerlijke handel, verankerd in het dagelijkse leven. Lees hier meer over het Fairtrade-engagement van Fairebel!

Kortom: een klein brikje, een groot verschil

Dit is niet zomaar chocomelk. Het is een dagelijks product dat smaak, kwaliteit en engagement combineert. Geen wonder dat het voor veel gezinnen een vaste waarde is geworden.

Deel :
Alle artikelen
Retour en haut du site Belgique Monde Économie Sports Culture Opinions Techno Sciences et santé Le Soir+ So Soir Soirmag Génération Demain la Terre Images Le choix de la rédaction Dossiers Archives Bourses Trafic Météo Programmes télé Club du Soir Nous contacter RSS Concours Petites annonces Gocar Ebook.lesoir.be La cave à vin du Soir Faire-part et cartes de vœux Photobook Les Oeuvres du Soir Gérer les cookies Rossel Rossel Advertising References Cinenews Out.be L'Echo SudInfo Grenz Echo La Voix du Nord Vlan Rendez-vous En mémoire Sillon belge App Store Optimization VLANSHOP CIM